حمایت سینماگران از اعتصاب در جشنواره کن آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۲۲ اردیبهشت۱۴۰۳) جواد خواجوی: پای تلویزیون بزرگ شدم رضا توکلی «صد دلبری» را کارگردانی می‌کند تئاتر «اتود» به روی صحنه می‌رود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ روزگار خوش آقای عکاس | درباره مرحوم محمدباقر اوحدی، پیشکسوت عکاسی در مشهد به بهانه نخستین سالروز درگذشت او دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی: ایجاد زیرساخت برای اجرا‌های عمومی ضروری است ماندگارشدن با نغمه‌های رضوی | درباره «میدون خراسون» برنامه‌ای با حضور ستارگان موسیقی فروشگاه یا پاتوق بزرگ فرهنگی؟ | گزارشی از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن
سرخط خبرها

معرفی فیلم «خزنده»، ساختهٔ گرانت سینگر | سرنخ‌های بی‌پایان

  • کد خبر: ۲۰۲۸۳۵
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
معرفی فیلم «خزنده»، ساختهٔ گرانت سینگر | سرنخ‌های بی‌پایان
«خزنده» (Reptile) یکی از فیلم‌های تازهٔ شرکت «نتفلیکس» است که در ژانر جنایی قرار می‌گیرد.

امین شجاعی | شهرآرانیوز؛ خزنده، با نام اصلی Reptile، دربارهٔ قتل وحشتناک زن جوانی است که ظاهراً جز نامزدش کسی را در شهر ندارد. در آغاز فیلم، به‌نظر می‌رسد مرگ زن جوان برای اطرافیان اهمیت چندانی ندارد، اما در‌ واقع این اتفاق مانند ضربه‌ای کوچک باعث می‌شود که خیلی از آن‌ها، آرام‌آرام، خونسردی‌شان را از دست بدهند و نتوانند به دیگران اعتماد کنند.

خزنده، علاوه بر ماجرای قتل، به زندگی شخصی کاراگاه داستان هم وارد می‌شود. بنیسیو دل‌تورو، در نقش یک کاراگاه سختگیر به نام «تام نیکولز»، مأمور حل این پرونده می‌شود. او طی بررسی‌های خود با مدارک بی‌ربط و شواهد گمراه‌کننده‌ای روبه‌رو می‌شود. نامزد فعلی زن (جاستین تیمبرلیک)، همسر قبلی زن، و چند نفر دیگر در لیست مظنونین هستند.

معرفی فیلم «خزنده»، ساختهٔ گرانت سینگر | سرنخ‌های بی‌پایان

شیوهٔ خشن قتل و سرنخ‌های عجیبْ کارآگاه و دستیارش را به جاهای مختلفی می‌کشاند. به‌نظر می‌رسد نیکولز چاره‌ای ندارد جز اینکه بدون شتاب همهٔ سرنخ‌ها را دنبال کند، اما او بیشتر به احساس خودش اعتماد می‌کند. حتی وقتی ظاهراً قاتل در جریان یک تیراندازی به دست پلیس کشته می‌شود، تام باز هم دست‌بردار نمی‌شود و احساس آرامش نمی‌کند.

کار به جایی می‌رسد که بالادستی‌های کاراگاه از او می‌خواهند که بی‌خیال این پرونده شود، اما نیکولز بی‌خیال نمی‌شود؛ و همین مسئله سرنوشت فیلم را مشخص می‌کند. تام چندین بار دعوت می‌شود که کارهای کم‌دردسرتر و در عین حال پرپول‌‌تری را انجام بدهد، اما او فقط می‌خواهد پلیس باشد. هرچه جلوتر می‌رویم تام تنهاتر می‌شود و تنها همسرش، جودی (آلیشیا سیلورستون)، را در کنار خودش می‌بیند. زندگی خانوادگی این زوج از بخش‌های جذاب فیلم است.

گرچه شخصیت‌های لجباز و توصیه‌ناپذیری مانند تام نیکولز در زندگی واقعی چندان موفق نیستند، اما در دنیای فیلم وضع بهتری دارند و معمولاً شخصیت‌های جذابی هم از‌آب درمی‌آیند. شاید به همین خاطر است که ما در طول فیلم، بیشتر از اینکه به‌دنبال پیداشدن قاتل باشیم، نگران سرنوشت تام نیکولز هستیم.

یک کاراگاه جذاب و یک معمای پیچیده معمولاً علاقه‌مندان به فیلم‌های پلیسی و جنایی را راضی نگه می‌دارد. خزنده این دو جزء را دارد، اما بعید است جزو فیلم‌های مهم و به‌یادماندنی این ژانر قرار بگیرد. زمان فیلم هم کمی طولانی است؛ با این‌همه، بازی خوب بازیگران و انتظار حل معما مخاطب را پای فیلم نگه می‌دارد.

معرفی فیلم «خزنده»، ساختهٔ گرانت سینگر | سرنخ‌های بی‌پایان

خزنده در نظرسنجی از مخاطبین نمرهٔ خوبی به‌دست آورده و در آغاز نمایش خود، سه هفتهٔ پیاپی، پربیننده‌ترین فیلم انگلیسی‌زبان «نتفلیکس» بوده است. فروش خوب این فیلم و البته گروه بازیگری مشهور آن باعث شد تا نظرات متعدد و مختلفی راجع‌به آن نوشته شود. به هر ‌حال، یک شخصیت جذاب همیشه می‌تواند یک فیلم را نجات دهد، اما لزوماً قادر نیست آن را جاودانه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->